Sunday, February 24, 2013

It's time to get serious. Seriously .

Allah yang Maha Baik telah memberi aku dua mata untuk menyaksikan segala keindahan yang tidak pernah melintas di hadapan kedua bijik mataku sebelum ini.

Betapa indahnya islam itu. To be precise, betapa indahnya ukkhuwah islamiah itu.

aku masih mentah di dalam arena ini.

masih belajar merangkak, bertatih dalam mengenali hakikat dakwah dan tarbiah.

Satu side of the world yang tidak pernah aku lihat sebelum ini.

Sungguh, asing sekali Islam di akhir zaman ini.

Namun, percayalah, kebahagiaan itu dapat dirasai dengan hati.

Hati ini selalu berasa kembang menyaksikan semua ini.

Hati ini bagaikan tersenyum tersengih apabila bersama-sama dengan mereka yang turut sangat mencintai Islam ini.

Ku lihat kini, ramai sungguh akhi dan ukhti yang sangat bersemangat dalam urusan nan satu ini !

Mereka membentuk kumpulan masing-masing.

Mereka menyusun segala urusan. Teratur.

Mereka merangka strategi dengan baik.

Mereka giat aktif menghasilkan sesuatu!

Segalanya demi ummah tercinta ini!

Ku berjumpa dengan ramai ikhwah dan akhawat yang hebat-hebat belaka!

Akademik yang tip top!

Kerjaya yang hebat-hebat!

Tapi dakwahnya paling mantap !

Kuingin sekali, mengejar segala jejak langkah mereka!

Tidak ingin ku bertatih lama-lama,

aku tak rela diriku masih lagi merangkak,

aku mahu berjalan secepatnya,

berlari selajunya!

Mengejar mereka yang semakin hari semakin bertambah velocity urusan dakwahnya!

Bagaimana sanggup aku hanya melihat mereka berlari semakin hari semakin laju,

dalam arena mengejar Jannatul Firdaus !!!

Meninggalkan aku yang masih merangkak di belakang!

SUNGGUH AKU TIDAK RELA!

Ayuh sahabat, kita bentuk jemaah!

Kita atur strategi!

kita belajar dakwah yang haq, '

kita menyusun segala urusan dengan teliti,

kerna Islam itu terlalu hebat.

Perlu perancangan yang mantop.

Sungguh, tidak sanggup aku ketinggalan lagi ,

sedangkan mereka semakin menghampiri rahmatNya di hadapan !

Ayuh !

Kita persiapkan diri dengan ilmu dan kemahiran !

Kerna tujuan tarbiah adalah untuk ummah tercinta,

berbekalkan keikhlasan tidak berbelah bahagi kepadaNya !



No comments:

Post a Comment