Thursday, March 18, 2010

where is the path ... oh , am I blind ?

Dah lama aku tak menulis . Tak meluahkan apa yang terbuku dalam hati . Kat asrama tak dek masa , diari pun aku tak dek . Malas nak beli . Nanti orang baca . Heheh ... 


But still , masalah aku yang UTAMA tu seolah - olah tak pernah diselesaikan . Aku buntu . Aku tak tahu . Aku betul - betul tak tahu nak buat apa . Heh .... atau aku saje buat2 x tahu . (itulah yg sebenarnya .....)

Aku rindu pada Dia . Sangat - sangat rindu . Sangat - Sangat - Sangat - Sangat rindu ..................
And macam biasa , ianya sekadar di hati , x pernah terluah , terzahir dengan perbuatan . 
sebab tu aku sendiri panggil diri sendiri munafiq . 


Apa patut aku buat ? Ada tak sesiapa yang baik hati nak tolong bagitau aku cara untuk aku patah balik ? 
Ok , kalau niat dalam hati memang nak patah balik , but , what should I do ? 


                                               Inside is rusting .  


Outer never can speak for the inner .......
Never believe in what you saw until you see what beneath it ... 


Persoalan aku . Adakah semua orang fikir macam aku fikir ? 
maksud aku , normal tak budak 16 tahun (15 lebih) fikir mcm aku fikir ?


Aku tak pernah lupa kisah lalu ....
Perasaan paling indah dalam hidup ...
bila air mata tumpah kerna rindu padaNya ...


Oh Allahku , 
akankah ku rasai semula apa yang Kau rezkikan padaku dulu ?
NikmatMu yang paling agung ...
MengingatiMu , merasai kekerdilan diri , merasai keagunganMu , 
Merasai keberadaanMu di sisiku ...
Merasa kedekatanMu denganku ...


Oh diriku , 
jangan pernah kau salahkan Tuhan akan keadaan dirimu ...
salahkan dirimu yang sering lalai , tertipu dengan godaan musuhmu yang nyata 


Oh Allah .......................
Aku mengaku ...
Aku tidak pernah tenang menderhakaiMu ....
Aku tidak pernah temukan apa - apa kenikmatan dalam meninggalkanMu
Aku tidak pernah tenteram melupakanMu
Aku tidak pernah menemukan nikmat saatnya hatiku mengaku mencintaiMu ...


Perit sungguh untuk mengungkap cinta ...
jika perbuatan tidak seiring dengan kata ...
Cinta yang tidak terungkap menjadi beban di dalam hati ...
cinta itu membunuh ...
Oh Allahku ... 
bantulah hambaMu ini menzahirkan cintanya kepadaMu ....
menzahirkannya agar ia mendarah daging ...
agar ia menjadi udara kepadaku 
agar ia menjadi nyawa 
agar ia menjadi jiwa 
agar ia menjadi diriku ...


Diriku adalah cintaMu ....
tanpa CintaMu , tiadalah diriku .................

No comments:

Post a Comment