Friday, December 20, 2013

Tersedut atau disedut ?

Setiap pagi aku bangun dari tidur, soalan ni pasti akan muncul dalam benak fikiran walaupun tengah mamai.

"Apa sebenarnya yang terjadi ni ?" 

Aku bingung.

Keliru.

Walau aku cuba hadam sekalipun, at the end, aku akan kembali bengong.


Orang kata, futur itu sakit.

Perit.

So kalau dapat bangkit kembali, say bye bye with flying kiss pada futur,

kau akan mencapai kebahagiaan.




Ya, aku yang mengheret diri aku dalam gravitational field ini.

Aku yang bermain dengan api,

konon-kononya aku ada baju kalis api,

topeng penutup muka,

aku rasa aku terkecuali.

Rupanya api ini kecil-kecil menjadi kawan,

bila besar menjadi lawan.

Engkau akan rentung hangus terbakar sekiranya engkau lalai.


Aku yang mulakan,

akulah yang kena hentikan.


Berhenti.

Do not get attached.

Everything dah teruk sangat dah...

Entah bila kali terakhir aku cakap dengan dia....

Hilang dah semua apa yang aku cuba pertahankan.

Baru sem 1, tahun 1.


Long way to go lagi...

doakan semoga aku tidak lemas dan karam...


No comments:

Post a Comment