Thursday, November 29, 2012

Celik Syariat dalam Berfesyen

Allahu. Fesyen hijab semakin berevolusi dengan pesatnya. Sangat sangat banyak style terbaru yang dikemukakan oleh peneraju fesyen hijab, terutama dalam kalangan fashion designer muslimah, pemilik butik muslimah, public figure muslimah, blogger muslimah, vlogger muslimah, artis muslimah yang berhijrah, dan juga teman-teman muslimah yang tidak kurang hebatnya. 

Namun awas sahabat, mungkin cantik yang mereka peragakan itu hanya indah dan nampak meleTOP di mata kita dan mata orang ramai. Namun, adakah itu semua fashion yang di approve Allah dan tuntutan syariat ? 

Walaupun pemakai tudung labuh kini boleh juga berevolusi dari pemakaian tudung bulat kepada shawl atau selendang2 labuh yang kini mudah didapati, bagi saya pemakaian tudung bulat juga yang tampak paling sempurna dalam mengikut kehendak syariat dalam menutup aurat DENGAN SEMPURNA. 

Muslimah, ayuh kita tranform minda dengan memilih fashion hijab yang bukan hanya sekadar cantik di mata kita dan orang ramai, tetapi juga menepati semua kehendak syariat dan Allah.

JADILAH FASHIONISTA YANG CELIK SYARIAT.

anda bukan sahaja cantik di mata manusia , tetapi anda juga cantik di pandangan penduduk langit, dan lebih penting lagi cantik dan diredhai pada pandangan Allah.

Buatlah pilihan fashion hijab dengan bijak. Pertimbangkan setiap inci soal dalam kesempurnaan hijab itu menutup aurat kita dengan sesempurnanya.

Auratmu bukan barang pameran murahan untuk orang awam. itu amanah suci dari Allah. Haknya hanya untuk yang halal.

Muliakan dirimu dengan menutup aurat. Anda akan mulia di dunia dan akhirat.

InsyaAllah. Semoga Allah memberi petunjuk untuk kita celik syariat dalam berfesyen.

No comments:

Post a Comment